The Como Mamas oraz Joanna Knitter Blues & Folk Connection rozpoczęli 33. Jesień z Bluesem 2017. Koncert gospel cieszył się w tym roku wyjątkową popularnością. Część występu formacji Joanny Knitter trafiła na antenę audycji Bielszy Odcień Bluesa.
The Como Mamas to Ester Mae Smith i siostry Angelia Taylor i Della Daniels. Mieszkają gdzieś w Como, 70 kilometrów od Memphis. Spotkały się w kościele baptystów. Po wielu latach w tym samym kościele pojawiło się ruchome studio nagrań firmy Daptone Records i zarejestrowało ich pierwsze wspólne wokalne popisy. Surowe głosy spodobały się i teraz Amerykanki mogą podróżować po świecie śpiewając. I to na ich koncert przyszło najwięcej słuchaczy 33. Jesieni z Bluesem 2017.
Początek nie zapowiadał wielkich emocji. To yło raczej przepracowanie traumy po utracie najbliższych.
Chociaż jedna z wokalistek weszła na scenę, podpierając się laską, w miarę koncertu wyraźnie nabierała sił.
Wreszcie, odrzuciła laskę, wstała z przygotowanego krzesła i postanowiła wejść w interakcję z publicznością. W tym momencie widownia kina Forum, w którym od lat odbywają się główne koncerty festiwalu Jesień z Bluesem została ostatecznie podbita.
Zdjęcia:
The Como Mamas in Białystok
Po przerwie, drugi zespół tego wieczoru trafił z Białegostoku wprost na antenę Programu Trzeciego Polskiego Radia. Słuchacze Bielszego Odcienia Bluesa usłyszeli oczywiście głos Jana Chojnackiego, tyle że z koncertu, nie ze studia przy ul. Myśliwieckiej 3/5/7.Joanna Knitter Blues & Folk Connection przedstawili spójny program.
Świetne partie organów należały do Artura Jurka, techniką slide grał na gitarze Krzysztof Paul.
Całość brzmiała mocno i przekonująco, podobnie jak głos Joanny Knitter, która od dekady stara się przebić ze swoim talentem do szerszej grupy słuchaczy.
Może transmisja z Jesieni z Bluesem otwory jej więcej drzwi?
Zdjęcia: