Little Mike, czyli Mike Markowitz zaczął grać na harmonijce w Nowym Jorku pod koniec lat 70. XX wieku. W 2014 roku wraz z świetnymi muzykami, jako legendarni Tornadoes przypomina o sobie albumem „All The Right Moves”.

I trzeba przyznać, że od pierwszych nut chicagowskiego „Hard Hard Way” z świetnymi, bluesbrothersowymi chórkami, utworu słychać, że to jego harmonijka będzie rządzić na płycie.

Podobnie rhythm and bluesowy,wyluzowany „So Many Problems” – wokalnie nie nadzwyczajny, ale niech się odezwie harmonijka – długie, zdecydowane nuty potwierdzają opinię o wyjątkowości lidera.

W piosence „Since My Mother Been Ill” nie można nie usłyszeć talent pianisty Jima McKaba i subtelnej gitary Tony O. Melio. Wolny, przejmujący blues ma w sobie więcej luzu niż prostackiego łkania, a robi równie poruszające wrażenie.

 

Chicagowski shuffle „(I Got) Drunk Last Night” to gotowy koncertowy hit zbudowany według klasycznych zasad, z stylowymi zagrywkami O. Melio. Wyraźnie brakuje w nim harmonijki.

Za to w swingującym instrumentalu  „Sam’s Stomp” gra pierwszoplanową rolę i z miejsca poprawia nastrój. Czyste brzmienie i mocne wibracje mogą się podobać.

Utrzymany w rytmie rumby „A Little On The Side” to kolejna niespodzianka tej płyty. Trzeba tylko zaakceptować stosunkowo wysoki głos Markowitza. Nie bez znaczenia jest też też gra pianisty punktującego świetne frazy harmonijki.

Tytułowy „All The Right Moves” to klasyczny chicagowski blues, bez wyraźnego lidera. Wszyscy pulsują jednym rytmem podśpiewując refren i tylko Rob Piazza nie gra solówki na bębnach.

Niemniej stylowo brzmi utrzymany w klimacie boogie „Blues Is Killing Me”, a gitarowe zagrywki i cała aranżacja przypominają, że Little Mike kochał się od zawsze w Muddy Watersie i jego stylu. Ależ to działa. Jeden z najlepszych utworów na płycie.

„Wonder Why” przypomina wczesne elektryczne chicagowskie bluesy. Powoli można się przyzwyczaić do głosu lidera, ale jednak w roli harmonijkarza jest dużo bardziej do zaakceptowania.

W „All The Time” brzmiący rhythm and bluesowo band gra funky w klimacie wczesnego Jamesa Browna. Słuchając tego krążka nie można się nudzić, a i podróż w czasie zagwarantowana.

„I Won’t Be Ypur Fool” to jumpowo-swingowe szaleństwo całego zespołu z powalającą partią harmonijki. Następny świetny numer na tym krążku.

Najpiękniejszy wolny utwór albumu „All The Right Moves” to absolutnie klimatyczny „Stuck Out On This Highway”. A sama harmonijka uderza w najniższe tony, wibruje i czaruje. To jeszcze jedna odsłona możliwości tego instrumentu.

Za to finałowy „Close to My Baby” zaczyna od niemal najwyższych dźwięków i pięknie bawi się intonacją.

Mike Markowitz, czyli Little Mike and the Tornadoes płytą „All The Right Moves” zadowolą każdego bluesowego purystę i zachwycą wielbicieli harmonijki.