Kajetan Drozd wdarł się na polskie sceny z formacją Siódma w Nocy. Na cięższe czasy kryzysu, wybrał lżejszą, akustyczną formę. A Bourbon and the Blues zabiera słuchaczy nie tylko w czasy Wielkiego Kryzysu i prohibicji, ale potrafi także przenieść do tancbud, w których dziewczyny wywijały nakrochmalonymi spódnicami, a chłopaki na gitarach i tarkach wygrywali ogniste kawałki do tańca.
Louisiana Red to jeden z tych bluesmanów, którzy urodzili się w Delcie Mississippi. Nagrywał dla wytwórni Chess, grał z Johnem Lee Hookerem, od 30 lat mieszka w Niemczech. I nadal gra porywającą, stylową muzykę, chociaż nagrywa ją w Oslo.
Keb’ Mo’, czyli Kevin Moore to muzyk poważany nie tylko wśród fanów bluesa. Latem ukazał się album The Reflection, który potwierdza wyjątkową klasę artysty i stawia go wśród największych wykonawców nowoczesnego r’n’b.
Marek Motyka to, jak sam twierdzi, muzyk z kilkudziesięcioletnim stażem. Często występuje jako człowiek-orkiestra. Obwieszony perkusjonaliami wyśpiewuje ostatnio przede wszystkim stare śląskie pieśni w manierze Delty Mississippi.
Sobą gram to piąty krążek, który nagrał Leszek Cichoński. Mniej na nim bluesa, więcej ukłonów w stronę patronów medialnych i poszukiwania miejsc, w których można pokazać się ze swoją muzyką. A przecież polski wirtuoz nie musi tego robić. Ale zrobił.
Gienek Loska Band od czasu wygrania X-Factor głównie na koncertach grywał głównie covery. Wreszcie pokusił się o wydanie niemal autorskiej płyty. Dobrze znane piosenki i zaskakujące przeróbki zabrzmiały inaczej. Dla wielu świeżo zapoznanych fanów ta płyta może być sporym przeżyciem.
Pierwszy Harmonijkowy Atak powstawał niemal chałupniczo. Teraz Tomek Kamiński, Michał Cielak Kielak, Bartek Łęczycki i Łukasz Wiśniewski zabrali się do pracy jak super zawodowcy. Efekt rzuca na kolana i aż się prosi o bluesowego Fryderyka.
Jędrzej Kubiak nagrał bardzo odważny krążek. National guitar, gitara akustyczna, dobro, a nawet banjo opowiadają jego własne historie. Tylko sprawne palce i struny.